loading...
mahp
aminhassanpour بازدید : 33 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (1)

دانلود بازی رئال فوتبال 2014

بعد از انتشار نسخه ی پی سی و پلی استیشن بازی زیبای پیس 2014 ، اینبار این بازی برای آندروید منتشر شده است تا علاقه مندان به این بازی بیش از پیش از سری بازی های pes 2014 لذت ببرند . گرافیک فوق العاده ی این بازی در برابر حجم کم آن زبانزد است . گیم پلی بازی به کلی تغییر کرده و شما شاهد حرکات واقعی تر بازیکنان و تماشاگران خواهید بود.بازی پیس 2014 قبلا برای نسخه های جاوا و سیمبیان منتشر شده بود . هم اکنون می توانید برای دیدن عکس های این بازی و دانلود بازی به ادامه ی مطلب بروید....

 

دانلود - 6 مگابایت

رمز فایل: www(نقطه)ason(نقطه)ir

aminhassanpour بازدید : 319 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (0)


کشتی کج 2014   WWE 2K 14 (ایکس باکس – XBOX) 

توضیحات بازی: اصولاً بازی هایی که سبک و سیاق ورزشی دارند، فاقد داستان خاصی هستند. با این حال سازندگان سری WWE طبق سنت همیشگی خود سعی بر این داشتند که این بازی را از وجود داستان بی بهره نسازند. به همین دلیل آن ها در نسخه های گذشته با تعبیه ی بخش Road to the Wrestlemania تا حدودی موفق شده بودند که داستان مناسبی را برای عناوین خود خلق کنند. اما رفته رفته این بخش روند تکراری به خود گرفت تا این که Yuke’s دست به کار بزرگی زد و تصمیم گرفت در عنوان WWE ’۱۳ به کلی این بخش را حذف کند و جای آن مد جدیدی را تحت عنوان Attiude Era اضافه کرد. خوشبختانه این بخش به خوبی توانست خود را از کلیشه ها خارج سازد و مورد استقبال بسیاری از هواداران قدیمی این سری قرار گرفت. پس از موفقیت هایی که این بخش توانست بدست آورد، خوشبختانه تیم توسعه ی این بازی تصمیم گرفتند که بیشتر روی مسابقات نوستالوژیک مانور دهند. به همین دلیل قرار است

aminhassanpour بازدید : 31 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

Assassins Creed Liberation 1 دانلود بازی Assassins Creed Liberation HD برای PC

بازی Assassins Creed Liberation HD بخش قابل توجهی از وقایع قبل از انقلاب آمریکا را بازگو میکند که برای نخستین بار روی کنسول های HD و PC منتشر شده و از گیم پلی بهتر ، داستان عمیق تر و گرافیک بهتری نسبت به نسخه مربوط به psvita که حدودا ۲ سال قبل منتشر شد بهره میبرد و این بازی را به یک تجریه کامل و جدید دیگر از سری Assassins Creed تبدیل میکند. شما در این بازی هدایت دختری دورگه بنام آولین (Aveline) که به خدمت فرقه Assassin ها درمی آید را عهده دار هستید که هدف اصلی او مبارزه با بی عدالتی و برده داری است، دربازی آولین دارای سلح های متفاوت است ازجمله چاقو_هیدن بلید,سلاح های سنگین ، طناب و  همچنین دارت سمی است و شما باید با استفاده از این سلاح ها داستان بازی را که بین ۱۵-۲۰ ساعت است به اتمام برسانید.

aminhassanpour بازدید : 34 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

Blackguards 1 دانلود بازی نقش آفرینی Blackguards برای کامپیوتر

Blackguards یک بازی فانتزی در سبک turn-based RPG بر پایه سیستم بازی Dark Eye است که به تازگی توسط Daedalic Entertainment انتشار یافته ، شما در این بازی نقش فردی را دارید که باید با کمک تیمی از افراد مشکوک جهان را از تهدید تاریکی نجات دهد ، داستان بازی فراتر از مبارزه با موجودات بدجنس است ، در هر بخش بازی شما با داستان هایی پر از پیچیدگی و چرخش های غافلگیر کننده رو به رو میشوید. همچنین تصمیم گیری های شما پایان های متفاوتی برای اتفاقات رقم خواهد زد . از دیگر ویژگی های بازی میتوان به ۲۰۰ نقشه جنگ ، فراگیری آسان گیم پلی بازی ، محیط تعاملی ، امکان ارتقا سلاح ها و مهارت های هر شخصیت ، مبارزات تاکتیکال و چالش بر انگیز و …

aminhassanpour بازدید : 61 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

 

AJ3fB دانلود بازی شوتر Insurgency برای کامپیوتر

Insurgency یک بازی شوتر FPS است که شما را به فضای نبردهای نزدیک و تن به تن خیابانی میبرد جایی که پیروزی تیم شما بستگی به توانایی شما در تامین امنیت پایگاه هایتان و از بین بردن منابع دشمن است در یک بازی ممولتی پلیر کوپریتیو ( تعاونی) که از موتو source در ساخت آن استفاده شده. در این بازی ۲۰ سلاح مختلف همراه با تجهیزات اضافی آنها در نظر گرفته شده که سعی شده عملکرد وافع گرایانه ای داشته باشند همچنن ۱۲ نقشه برای بخش مولتی پلیر بازی در نظر گرفته شده و امکان ساخت نقشه های کاستوم و بازی مولتی پلیر روی چند پلتفرم وجود دارد.

aminhassanpour بازدید : 22 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

A Men 1 دانلود بازی A Men برای کامپیوتر

A-Men یک بازی معمایی در سبک پلتفرمر است است که حال و هوایی بسیار نزدیک به بازی های قدیمی این سبک دارد ، این بازی برای بازیکنان حرفه ای ساخته شده کسانی که دوست دارند در بازی ها به چالش کشیده شوند و در کنار آن جذابیت خود را برای گیمرها حفظ کرده . بازی A-Men از بازی های کلاسیک و شناخته شده ای مانند Lemmings and Lost Vikings الگو بردازی کرده شما در سفر خود در این بازی با ۴ جهان و ۴۰ مرحله روبه رو خواهید شد . در ادامه تصاویر و لینک دانلود قابل مشاهده است.

تصاویر بازی A-Men

 

aminhassanpour بازدید : 20 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)
   

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری، جستجو

مختصات: ۴۸°۶′۶.۶۴″ شمالی ۱۱°۳۴′۲۲.۰۰″ شرقی / ۴۸.۱۰۱۸۴۴۴° شمالی ۱۱.۵۷۲۷۷۷۸° شرقی / 48.1018444; 11.5727778

بایرن‌مونیخ
Logo FC Bayern München.svg
نام کامل باشگاهباشگاه فوتبال بایرن‌مونیخ
لقب(ها)اف سی هالیوود، مردان باواریایی،ستاره جنوب،سرخ ها
تاریخ تأسیس۲۷ فوریه ۱۹۰۰ (۱۲۸۸ شمسی)
نام ورزشگاهآلیانز آره‌نا
(گنجایش: ۷۱٬۱۳۷ نفر)
مدیرعاملپرچم آلمان اولی هوینس
سرمربیپرچم اسپانیا پپ گواردیولا
لیگبوندسلیگا
2013-2012بوندسلیگا:قهرمان لیگ قهرمانان اروپا:قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان:قهرمان
آدرس اینترنتیوب‌گاه رسمی
Kit left arm FCBAYERN 1112h.png
Team colours
Kit body FCBAYERN 1112h.png
Team colours
Kit right arm FCBAYERN 1112h.png
Team colours
Kit shorts FCBAYERN 1112h.png
Team colours
Kit socks FCBAYERN 1112h.png
Team colours
لباس اول
Team colours
Kit body FCBAYERN 1213a.png
Team colours
Kit right arm adidasonwhite2002.png
Team colours
Kit shorts FCBAYERN 1213a.png
Team colours
Kit socks 3 stripes on white2.png
Team colours
لباس دوم
Kit left arm FCBAYERN 1213t.png
Team colours
Kit body FCBAYERN 1213t.png
Team colours
Kit right arm FCBAYERN 1213t.png
Team colours
Kit shorts FCBAYERN 1213t.png
Team colours
Kit socks FCBAYERN 1213t.png
Team colours
لباس سوم

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ (به آلمانی: Fußball-Club Bayern München) باشگاه فوتبال آلمانی است که در مونیخ پایتخت ایالت باواریا قرار دارد. بایرن به عنوان موفق‌ترین باشگاه فوتبال در آلمان و هم اکنون در جهان شناخته شده است، که موفق به کسب ۲۳ قهرمانی بوندسلیگا و ۱۶ قهرمانی جام حذفی شده است. بایرن در سال ۱۹۰۰میلادی به رهبری فرانتز یوهن تاسیس شد. اگرچه بایرن برای اولین بار در سال ۱۹۳۲ قهرمان آلمان شد، در اولین دوره بوندسلیگا که در سال ۱۹۶۳ آغاز شد بایرن برای مسابقات انتخاب نشد.بهترین دوران تاریخ باشگاه به اواسط دهه ۷۰ میلادی بر می گردد که بایرن تحت کاپیتانی فرانتس بکن‌باوئر موفق به ۳ قهرمانی پشت سر هم(۱۹۷۶-۱۹۷۴) در لیگ قهرمانان اروپا شدند. در مجموع بایرن ۱۰ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده هست که موفق به قهرمانی در ۵ تای آن شده است. آخرین قهرمانی باشگاه در سال ۲۰۱۳ است که با فتح سه گانه همراه شد.بایرن همچنین موفق به یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی درجام برندگان جام اروپا و دو قهرمانی درجام باشگاه های جهان شده است که به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم اروپایی در سطح جهان مطرح شده است. از زمان تاسیس بوندسلیگا بایرن موفقترین تیم بوده و با قهرمانی در ۲۳ تای آن که ۵ قهرمانی آن مربوط به یک دهه قبل است. رقبای سنتی باشگاه عبارنتد از: باشگاه فوتبال مونیخ ۱۸۶۰، باشگاه فوتبال نورنبرگ و باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند.

aminhassanpour بازدید : 36 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

VOLVO  S60

خودروساز سوئدی ولوو که پیش تر به ساخت خودروهای اقتصادی و با دوام شهرت در نمایشگاه 2009 دیترویت خودروی کانسپت S60 را به نمایش گذاشت . این طراحی جدید نشان داد که خودروهای ولوو جعبه هایی روی 4 چرخ نخواهند بود . مهمترین فرق ظاهری این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات ولوو افزوده شدن پیچیدگی طراحی آن است و دیگر از طراحی ساده خبری نیست .

از نظر ایمنی این خودرو در رده بهترینها قرار دارد و به صورت استانداد دارای سیستمهای ایمنی روز از جمله ABS+EBD  و ESP می باشد که به کمک تایرهای 19 اینچی ترمز گیری عالی را در بر دارد و این خودرو به صورت استاندارد مجهز به 8 کیسه هوا می باشد .

همچنین این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1800 سی سی بهره می برد که این پیشرانه توربو دیزل در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می کند .

 


(نظرات یادتون نره )

 چند تا عکس فوق العاده زیبا از این خودروی عالی (حتما حتما ببینید)

aminhassanpour بازدید : 34 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (1)
۱۰نکته خارق‌العاده که در مورد مایکل جکسون نمی‌دانستید!!
\"10
یکی از کاربران اینترنت عکسی را از تصویر مجسمه زن مصری باستانی در موزه شیکاگو گرفته است. او فکر می‌کند که مایکل جکسون ایده جراحی پلاستیکش...
aminhassanpour بازدید : 35 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)


\"تصویر\"

تولد مندلیف

دیمیتری اوانوویچ مندلیف (Mandaliev) ، زیر و رو کننده علم شیمی و فرزند یکی از مدیران مدرسه محلی ، در 7 فوریه 1834 در شهر توبولسک واقع در روسیه متولد شد.

ورود به دنیای شیمی

وی در سال 1869 دکتر علوم و استاد شیمی دانشگاه شد و در همین سال ازدواج کرد. در این هنگام ، فقط 63 عنصر از نظر شیمیدانها شناخته شده بود.

جدول تناوبی ، پیش از مندلیف

پیش از مندلیف ، شیمیدان انگلیسی به نام \"ژ.آ.نیولندز\" ، اثر خویش را درباره تناوب خواص بعضی عنصرها برحسب وزن اتمی متزایدشان منتشر کرد. اثر وی از طرف انجمن شیمی رد شد و یکی از همکارانش ، ریشخندانه به وی گفت که شاید با تنظیم عنصرها به ترتیب الفبایی بازهم بتواند کشف مفیدتری بکند.
دز زمان مندلیف ، تنها 60 عنصر شناخته شده بود. بعد از مرگ وی ، دهها شیمیدان با پیروی از راه نبوغ‌آمیز او ، عنصرهای تازه‌ای کشف کردند و این عنصرهای تازه و آن ترکیبهای نوین به مفهوم رده‌بندی وی راه یافتند.

رده‌بندی دوره‌ای مزبور در بررسی طیف‌ها ، تایید شد. با تنظیم طیف عنصرها برحسب رده‌بندی ،دانشمند جوان انگلیسی ، به نام \"هانری موزلی\" در سال 1913 قانون دیگری کشف کرد که در دستگاه مندلیف جاری است. کاشف مزبور ، مفهوم شماره ترتیب عنصرهای این رده‌بندی را روشن کرد. او ثابت کرد که این بار هسته مرکزی است که بطور قطع ، برابر شماره ترتیب عنصر است و در اتم ، بسیار اهمیت دارد و به همان اندازه که الکترونها بوسیله این بارها به هسته مرکزی وابسته‌اند، در مدارهای خود به دور آن هسته می‌گردند.

قانون تناوبی

مندلیف در این فکر بود که خواص فیزیکی و شیمیایی عناصر ، تابعی از جرم اتمی آنهاست. بدون قانون تناوبی نه پیش بینی خواص عناصر ناشناخته میسر بود و نه به فقدان یا غیبت برخی از عناصر می‌شد پی برد. کشف عناصر ، منوط به مشاهده و بررسی بود. بنابراین تنها یاری بخت ، مداومت و یا پیش داوری ، منجر به کشف عناصر جدید می‌شد.

قانون تناوبی ، راه جدیدی در این زمینه گشود. منظور مندلیف از این جمله‌ها آن بود که در سیر تاریخی شیمیایی ، زمان حدس زدن وجود عناصر و پیشگویی خواص مهمشان فرا رسیده است. جدول تناوبی ، پایه‌ ای برای این کار شد. حتی ساخت این جدول نشان می‌داد که در چه جاهایی مکان خالی باقی می‌ماند که باید بعدا\" اشغال شود.

چینش عناصر در جدول تناوبی

با آگاهی از خواص عناصر موجود در جوار این مکانهای خالی ، می‌شد خواص مهم عناصر ناشناس را تخمین زد و چند مشخصه مقداری آنها (جرمهای اتمی، چگالی ، نقطه ذوب ، و نقطه جوش و مانند آنها) را به کمک نتیجه گیری‌های منطقی و چند محاسبه ریاضی ساده ، تعیین کرد. این مطالب نیاز به تبحر کافی در شیمی داشت. مندلیف از این تبحر برخوردار بود که با ترکیب آن ، با تلاش علمی و اعتقاد به قانون تناوبی توانست پیشگوهای درخشانی درباره وجود و خواص چندین عنصر جدید را ارائه دهد. بنابراین مطابق با این فکر ، جدولی درست کرد و 63 عنصر شناخته شده را به ترتیب جرم اتمیشان در جدول قرار داد.

تعداد عناصر در سطرهای جدول یکی نبود، مثلاٌ سطر پنجم 32 عنصر داشت، در حالی‌که سطر ششم فقط شامل 6 عنصر بود. ولی عناصری که خواص آنها شبیه هم بود، در این جدول نزدیک هم قرار داشتند و بدین علت مقداری از خانه‌های خالی ، متعلق به عناصری است که تا آن زمان شاخته نشده بود. وی این نتیجه را در سال 1869 به جامعه شیمی روسیه تقدیم کرد.


میزان استقبال از جدول مندلیف در آن زمان

جدول مندلیف که پیش بینی وجود 92 عنصر را می‌نمود، جز \"لوتر مایز\" که یک سال بعد از مندلیف ، جدولی مشابه با جدول مندلیف انتشار داده بود، طرفداری نداشت.

پیش‌بینی‌های مندلیف در جهان علم

پیش‌بینی‌های عجیب مندلیف ، زمان درازی به صورت مثلهای موجود در همه کتابهای شیمی در آمده بود و کمتر کتاب شیمی وجود دارد که در آن ، از اکاآلومینیوم و اکابور و اکاسیلیسیم یاد نشده باشد که بعدها پس از کشف به نامهای گالیوم، سکاندیوم و ژرمانیوم نامیده شدند. در میان سه عنصری که مندلیف پیش بینی کرده بود اکاسیلیسیوم بعد از سایرین کشف شد(1887) و کشف آن بیش از کشف دو عنصر دیگر ، مرهون یاری بخت و تصادف مساعد بود.

تایید پیش‌گویی‌های مندلیف

در واقع ، کشف گالیوم توسط \"بوابودران\" (1875) مستقیماٌ توسط روشهای طیف سنجی‌اش بود و جداکردن سکاندیوم توسط \"نیلسون\" و \"کلو\" (1879) مربوط به بررسی دقیق خاکهای نادر بود که در آن زمان اوج گرفته بود. اندک اندک همه پیش‌گویی‌های مندلیف تحقق یافتند. آخرین تائید در مورد وزن مخصوص سکاندیوم فلزی بود.

در سال 1937 ، \"فیشر\" شیمیدان آلمانی ، موق به تهیه سکاندیوم با درجه خلوص 98% شد. وزن مخصوص آن ، 3 گرم بر سانتی‌متر مکعب بود. این دقیقاٌ همان رقمی است که مندلیف پیش‌بینی کرده بود. در پاییز سال 1879 \"انگلس\" کتاب جامعی بدست آورد که نویسندگانش \"روسکو\" و \"شورلمر\" بودند. در آن کتاب ، برای نخستین بار به پیشگویی آلومینیوم توسط مندلیف و کشفش تحت تاثیر نام گالیوم اشاره شده بود.

در مقاله ای که بعدها انگلس در کتابی هم نقل کرده است، اشاره به مطلب آن کتاب شیمی شده است و نتیجه گرفته است که: « مندلیف با به کار بردن ناخودآگاه قانون تبدیل کمیت به کیفیت هگل ، واقیعت علمی را تحقق بخشید که از نظر تهور ، فقط قابل قیاس با کار \"لوریه\" در محاسبه مدار سیاره ناشناخته نپتون بوده است. »

شهرت جهانی مندلیف

علاوه بر آنچه گفته شد، با اکتشاف آرگون در سال 1894 و هلیوم و اینکه جدول مندلیف وجود نئون و کریپتون و گزنون را پیش‌بینی نمود، جدول مندلیف شهرت عجیب و فوق‌العاده ای کسب نمود. در آن سالها بود که تمامی آکادمی‌های کشورهای جهان (غیر از مملکت خویش) او را به عضویت دعوت نمودند.

مرگ مندلیف

مندلیف دو دوم فوریه 1907 در 73 سالگی در گذشت. به طوری که می‌دانیم، از هنگامی که جدول مندلیف بوجود آمد، خانه‌های خالی آن ، یکی پس از دیگری با کشف عناصر پر می‌شد و آخرین خانه خالی جدول ، در سال 1938 با کشف آکتنیوم در پاریس پر شد.
aminhassanpour بازدید : 24 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

شگفتی هایی از انیشتین                       

\"انیشتن\"همه ما می دانیم که انیشتین این فرمول (2mc=e) را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیزهای کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم.
خودتان را با مرور این هشت مورد شگفت زده کنید!
aminhassanpour بازدید : 23 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)
سخنان کوروش کبیر
Cyrus The Great quotes
سخنان کوروش بزرگ
 
همواره نگهبان کیش یزدان باش، اما هیچ قومی را وادار مکن که از کیش تو پیروی کند و پیوسته به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیش که میل دارد پیروی کند.
***
فرمان دادم بدنم را بدون تابوت ومومیایی به خاک سپارند
تـا تـکــه تـکــه ی بـدنـم قـسـمـتـی از خـاک ایـران شــود
***
منم کورش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه بابـِل، شاه سومر و اَکـَد...، شاه چهار گوشه ی جهان
***
آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه ی مردم گام های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابـِل بر تخت شهریاری نشستم. مردوک خدای بزرگ دل های پاک مردم بابل را متوجه من کرد … زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم 
***
ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد 
***
من برای صلح کوشیدم
***
من برده داری را بر انداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم. 
***
فرمان دادم که همه ی مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند 
***
فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. 
***
... خدای بزرگ از کردار من خشنود شد … او برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت. 
***
من همه ی شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم. 
***
فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی که بسته شده بودند را بگشایند 
***
همه ی خدایان این نیایشگاه ها را به جاهای خود بازگرداندم. 
*** 
همه ی مردمانی که پراکنده و آواره شده بودند را به جایگاه های خود برگرداندم 
*** 
و خانه های ویران آنان را آباد کردم. 
*** 
همه ی مردم را به همبستگی فرا خواندم. 
*** 
همچنین پیکره ی خدایان سومر و اَکـَد را که نَبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود، به خشنودی مَردوک خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نیایشگاه های خودشان بازگرداندم بشود که دل ها شاد گردد.
*** 
من برای همه ی مردم جامعه ای آرام فراهم ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم. 
***
aminhassanpour بازدید : 18 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (1)

\"نیشخند\" بنده خدا خسیس قله اورست رو فتح می‌کنه، ازش می‌پرسن: انگیزه‌ات چی بود؟ میگه: خدا خفه‌اش کنه اونی رو که گفت: اون بالا نذری میدن !!

 

 

 

aminhassanpour بازدید : 29 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (2)

              

آشنایی با دانشمندان بزرگ : ماری کوری

ماری کوری   

فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. وی در ۷ نوامبر سال ۱۹۶۷ در ورشو پایتخت لهستان متولد شد. ماری کوری نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه‌ی نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت.

در سال ۱۸۹۳ لیسانس خود را در رشته فیزیک دریافت کرد و تنها یک سال بعد در رشته ریاضیات نیز موفق به اخذ لیسانس گردید.
او در سال ۱۸۹۱ به پاریس رفت و در دانشکده علوم به تحصیل در رشته شیمی پرداخت. در سال ۱۸۹۵ با فیزیکدان جوان فرانسوی به نام پیرکوری آشنا شد. این آشنایی به ازدواج انجامید. او به اتفاق شوهرش پیرکوری عناصر پلوتونیم و رادیوم را کشف کرد. زن وشوهردر ۱۹۰۳ جایزه‌ی نوبل در فیزیک را برای کار برروی تشعشع (که نخستین بار هنری بکرل آن راکشف کرده بود)دریافت کردند. مادام کوری بار دیگر در سال ۱۹۱۱ در رشته‌ی شیمی جایزه‌ی نوبل را گرفت.

هانری بکرل فیزیکدان فرانسوی برای اولین بار تشخیص داد که عنصر اورانیوم پرتوهایی اسرار آمیز
نامرئی
از خود منتشر می کند.  بکرل  به طور اتفاقی یک قطعه کوچک از فلز  اورانیوم   را بر روی یک صفحه فیلم نورندیده که در کاغذ سیاه پیچیده شده بود گذاشته بود. صبح روز بعد مشاهده کرد که صفحه فیلم درست مثل این که نور دیده باشد سیاه شده‌است. بدیهی بود که عنصر اورانیوم، پرتوهایی را از خود ساطع کرده بود که از کاغذ سیاه گذشته و بر صفحه فیلم اثر کرده بودند.

بکرل این فرآیند را دوباره با سنگ معدنی که سنگی سخت و سیاه قیرگون است و از اورانیوم بدست می‌آید، تکرار کرد. این بار، اثری که سنگ بر روی صفحه فیلم گذاشته بود، حتی از دفعه قبل هم قوی‌تر بود. بنابراین می‌بایست به غیر از عنصر اورانیوم، یک عنصر پرتوزای دیگر هم در سنگ وجود می‌داشت.

پیر و ماری کوری با تلاش های طاقت فرسا توانستند این مسئله را انتشار دهند که سنگ معدن به غیر از اورانیوم، دو عنصر پرتوزای دیگر را نیز در خود دارد. نخسیتن عنصر را به یاد محل تولد و بزرگ شدن ماری کوری که لهستان بوده‌است،  پولونیوم  نامیدند و دومین عنصر را که اهمیت زیادی داشت رادیوم  نامیدند که از واژه لاتین به معنی «پرتو» الهام می‌گرفت.

رادیوم (نیمه عمر۱۶۰۰سال) مناسبترین عنصر برای بسیاری از کار ها می باشد, این واقعیت که پرتوهای رادیوم می‌توانند بافتهای زنده اندامها را از بین ببرند، به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد کشف کوری‌ها مشخص گردید. پزشکان و پژوهشگران علوم پزشکی بزودی دریافتند که به این وسیله می‌توانند غده‌ها و بافتهای بدخیم را که در سرطان و همچنین بیماریهای پوستی و غدد ترشحی بروز می‌کنند، از بین ببرند.

بسیاری از بیماران سرطانی که توانسته‌اند با موفقیت درمان شوند و از مرگ نجات یابند، عمر دوباره و سلامتی خود را مرهون تلاشهای خستگی‌ناپذیر و
انگیزه والای این زن بی‌همتا هستند.

مادام کوری  در ۴ جولای ۱۹۳۴ یعنی ۲۵ سال بعد از مرگ شوهرش و در سن ۶۲ سالگی به دلیل ابتلا به   سرطان خون  درگذشت.  وی به دلیل تحقیق بر روی رادیوم   (که ماده‌ای سرطان‌زا است) در گذشت.

در سال ۱۹۹۵، خاکستر جسد ماری کوری و همسرش پی‌یر از گورستانی کوچک به  پانتئون پاریس  منتقل شد. این کار برای بزرگداشت زندگی و خدمات ماری کوری انجام شد.

\"\"

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    برترین تیم جهان کدام است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 78
  • بازدید کلی : 3,858